L’IEI acollirà per Corpus l’exposició fotogràfica que repassa els vint anys dels Cavallets del Patronat

La mostra es podrà visitar al pati de la institució del 4 al 6 de juny, coincidint amb la celebració de l’ou com balla 


Els cavallets del Corpus de Lleida compleixen vint anys de la seva construcció. D'aleshores ençà, aquestes figures emblemàtiques del bestiari català han recorregut bona part de la geografia, participant en trobades nacionals i internacionals com les de Suècia, Colòmbia o Polònia, entre d’altres. Per celebrar-ho, el Patronat del Corpus de Lleida presenta l’exposició Vint anys de l’Agrupació de Cavallets del Patronat del Corpus de Lleida, un recull fotogràfic i històric de la trajectòria de l’agrupació. La mostra es podrà visitar al pati de l’Institut d’Estudis Ilerdencs del 4 al 6 de juny, coincidint amb la celebració de l’ou com balla, que també s’instal·larà al pati de la institució ilerdenca dins dels actes de les XXXII Festes Tradicionals de Corpus. 

Els cavallets del corpus són uns elements del bestiari tradicional de Lleida més internacionalitzats. El Patronat compta amb set cavallets, que són portats per una persona cadascun (vestida amb armilla marró, capa negra i barret) i la colla dels cavallets del Corpus la formen 19 persones, incloent-hi l’estendard i els grallers que els acompanyen. Aquestes figures tenen balls propis i són de les més estimades per la població, puix les seves danses són molt visuals i dinàmiques. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Lleida celebra les XXXII Festes Tradicionals de Corpus amb una aposta clara per la projecció internacional del patrimoni cultural

Compte enrere per a la celebració de les XXXI Festes Tradicionals de Corpus

Contacta amb Nosaltres